- VAH - Vård av sjuk (skadad) hund

Våran stackars lilla Roya gjorde illa sig igår innan kursen. Vi gick en sväng i skogen vid bhk innan kursen började för att hon inte skulle vara allt för rastlös under kursens gång. Vi gick in i skogen en bit, upp på en större sten. Jag var lite efter, och duktig som hon är så håller hon koll på mig, vilket resulterade i att hon kutade mot mig men missade att det låg ett stort träd som fallit ned på stenen.. Hon tänkte nog hoppa men bakbenen hann inte riktigt med, inte det högra iaf. Hon slog i det riktigt hårt och pep till en stund. Hon gick på benet redan efter, men hon ville inte riktigt sätta ned det helt. Hon tar inte stöd på det om man säger så.. Samma sak idag, hon går och kan springa, men hon tar inte så mycket stöd som hon borde. Vi ringde till veterinär imorse och hon sa att det kunde vara något korsband som skadats eller en sträckning kanske. Vi skulle avvakta och se om det blir bättre. Hon är fortfarande glad och piper inte nånting, så det är nog inget allvarligt. Men går det inte över snart vill jag åka till veterinär.

Jag är alltså hemma med Roya idag. Jag skulle egentligen ha gått på föreläsning 9.15-12.00, men vi bestämde att det är bäst att jag stannar hemma med henne. Jag får plugga hemma, tror inte jag missar något jätteviktigt. Föreläsningsmaterialet hamnar på internet snart så jag kan ta del av det. Lite typiskt är det allt då vi har krånglat fram och tillbaka om hur vi skulle göra med Roya idag. Ensam ca 5 timmar går inte, ingen var ledig och kunde vara hundvakt. Hon skulle ha hängt med husse till jobbet, men när hon är såhär är det bättre att hon kan vara hemma och slappna av. Inte sitta instängd i ett fikarum hon inte känner till med folk hon inte känner till..

Jag sitter och läser och antecknar från kurslitteraturen nu, men det är inte det enklaste kan jag meddelande. Jag har en trött valp som vill ligga med huvudet i knät och sussa. Hon är så söt så jag har inte hjärta att flytta på henne. Dessutom är hon ju skadad, då måste jag vara extra snäll. Jag undrar om hon är såhär gosig för att hon inte känner sig helt hundra.. Jag tror minsann att hon är gosigare och pluttigare än vanligt..

Vilket långt inlägg det blev!
Någon liten själ kanske orkar läsa :)



Bli bra i benet nu hjärtat <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0