- My beautiful face

För någon dag sedan gick dokumentären Katie: My Beautiful Face på tv.
Jag missade den, men upptäckte den när jag läste en blogg.
Googlade och såg att dokumentären fanns på youtube, kollade på den igår.
Har ni sett den?

Handlar om Katie Piper som vid 24års ålder fick syra kastat i ansiktet.
Det var hennes kille/ex som hade anlitat en 19årig kille att göra det.
Innan detta jobbade Katie som modell och programledare för diverse program.
Under 24 månader har hon genomgått 30 operationer.
Hon använder en mask 23h om dygnet för att minska ärren i hennes ansikte.
När hon först vaknade upp på sjukhuset efter attacken kunde hon inte prata.
Hon skrev lappar till sina föräldrar, t ex; Where am I? Am I dead? Help me. Kill me..

Hur kan man göra något dylikt?
Jag vet inte ens vad jag ska säga om det..
Det är så sjukt.
Som tur är har båda killarna fått sitt straff.
Fängelse på ca 16-17 år var.

Måste säga att plastikkirurgen har gjort ett grymt jobb.
Såg en intervju med Katie från 2010, där såg hon riktigt bra ut.

Tycker ni ska se dokumentären om ni inte gjort det.
Finns på youtube om ni söker på Katie: My Beautiful Face.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0