- Thailandia

Igår åkte mamma, pappa, moster och hennes man till Thailand. Fick ett samtal av mamma 06.30 imorse (pappa var tydligen säker på att det var kväll här då, hmpf) och allt hade gått bra. Skönt att höra. Var lite orolig.. Blir aldrig orolig eller rädd när jag själv flyger, men när andra nära och kära flyger blir jag orolig.

Jag och Mathias ska bo hemma hos mamma och pappa nu när de är borta, tillsammans med brorsan. Jag tycker det är mysigt, älskar det här huset. Hade jag inte träffat Mathias hade jag alla gånger fortfarande bott hemma (kanske tur att jag träffade honom då, tänker ni, höhö). Jag blev lite nere igår när jag insåg att det var ca sex månader sen jag bodde här. Blev även nere när jag insåg att allt inte satt som rutin längre. Spisen, diskmaskinen, toan.. Svårt att förklara. Men jag är så van med våran lägenhet nu så det här kändes lite främmande, fast jag bott här hur länge som helst. Skumt.. Men det är i alla fall som sagt mysigt att vara här. Att sova i mitt gamla rum (som nu är mamma och pappas), ligga i vardagsrumssoffan och kolla på tv, prata med brorsan osv, osv..

Nu ska jag dock tillbaka till lägenheten, måste plugga och tog inte med mig böckerna hit. Osmart..



Liiiten Roya i trädgården på Sagavägen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0